Dag 5 GC South – GC North

Zaterdag 4 Juni 2016

Pff 4 uur liept de wekker af, snel wassen en aankleden ontbijten doen we onderweg. Om 04:40 uur parkeren we bij het visitor centre hier moeten we wachten op de bus naar Yakipoint want daar willen we naar de zonsopgang kijken. Overal lopen de deers overdag zie je ze niet (is ook veelste warm natuurlijk) om 5:10 uur zijn we bij Yaki point dus precies op tijd de zon komt ook precies om 13 minuten over 5 over de rotsen. Het is vroeg en dat in de vakantie maar het is een one in a life time. We nemen gelijk de volgende bus weer terug naar de parkeerplaats, we rijden een stukje richting desert view en zoeken ons een mooi plekkie aan de Rim voor het ontbijt. Heerlijk in het ochtend zonnetje met de deers om ons heen. Als alles opgeruimd is stoppen we nog bij verschillende overlooks en als laatste bij Desert View watchtower, hier klimmen we even helemaal omhoog hebben we ons ochten gymnastiek ook weer gehad. Daarna begint de trip naar Grand Canyon North Rim een rit van 330 km. We genieten onderweg, het is gewoon geen moment hetzelfde je kunt je dit gewoon niet voorstellen.

We stoppen nog even bij Little Colorado in het gebied van de Navajo Indianen entree hoeven ze niet maar vragen wel een donatie. Maar het is wel de moeite waard, je kunt hier aardig diep de Canyon inkijken, niet echt lekker voor mijn hoogtevrees maar er zit een reling voor. Onze volgende stop is Marble Canyon, hier lopen we de brug op we dachten dat we de Caloradoriver om de bocht konden fotograferen maar zoals altijd lukt dat dus niet en het is bloed heet maken links en rechts een foto en rijden door. Verder stoppen we niet onderweg, want deze weg rijden we morgen ook weer terug, voor het eerst in dezer dagen hebben we een stukje van een uur dat we zeggen goh dit is eentonig, hierna veranderd de omgeving weer in allerlei kleuren. Als we net GC north zijn ingereden zien we de bizons alweer langs de kant staan, dus even een foto want de kalveren zijn wel erg leuk. Voordat we naar de camping gaan, gaan we ook nog even Cape royal en Point Imperial bekijken. De weg word afgeraden voor voertuigen van 30 ft of langer wij zijn maar 25ft dus moet te doen zijn. Dit was ook wel het geval maar met hoogtevrees en niet weten wat er komt blijft het best lastig. Totdat we dus een dubbel-asser Touringcar tegenkwamen 🙂 lol dan moet het dus helemaal goed komen. Eenmaal boven op Cape royal hebben we echt genoten wat een uitzicht, echt niet te geloven deze kant is veel groener en ruiger dan de South. Op de weg naar beneden stoppen we nog een paar keer, daarna rijden we door naar Point Imperial dit is het hoogste punt van de Norht Rim 2683 m hier hebben we overstekend wild. De Canyon Ratelslang kruiste voor ons langs, dus dan wachten wij maar even netjes op onze beurt, hier zien we ook nog duidelijker dan gisteren een Condor. Wat een joekels zijn het toch, een beetje lastig te fotograveren want ze vliegen altijd door de Canyon en ze zijn zwart dus niet altijd duidelijk. Om 15:50 uur staan we op de camping en zetten we de stoeltjes buiten en even lekker met de pootjes hoog.

Camping: North Rim Campground Arizona 67 North Rim, AZ 86052, Verenigde Staten Gps: 36.213493, -112.058105