Dag 6 GC North – Monument Valley

Zondag 5 Juni 2016

Gisteren besloten om vandaag aan de Rim met zonsopgang te ontbijten, om 4:00 uur loopt de wekker weer af. We beginnen eraan te wennen, en we gaan weer wat moois zien. Mooi plekkie gevonden dus de picknick tafel maar
als ontbijt tafel gebruikt, met zicht op de berg waarachter de zon opkomt wat wil een mens nog meer. Nou misschien iets warmer 🙂 het is koud deze morgen maar met een windjack is het goed te doen. Eenmaal alles aan de kant rijden we om 6:30 uur weer het park uit, onderweg nog een paar foto’s stops voor het wild wat we zien. Daarna draaien we de 89A weer op en beginnen we weer aan een weg waar geen einde aan lijkt te komen. Bij Lees Ferry, gaan we even dichter bij de Calorado rivier proberen te komen dit is de rivier die we gister vanaf de brug hebben gefotografeerd. Maken hier alleen een paar korte foto stops want ondanks dat het nog geen 9 uur is, is het al bloedheet. We rijden weer verder naar Page, de horseshoe bend rijden we nog even voorbij het schijnt dat hij voor de middag nog in de schaduw ligt.

Vanmiddag hebben we Lower Canyon gereserveerd maar aangezien we nu zo vroeg zijn ga ik die proberen naar voren te schuiven. We hebben geluk als we om 10:15 uur aankomen kunnen we met de tour van 11:00 uur mee. Dus tijd om onze wandelschoenen aan te trekken, flesjes water te pakken en dan zitten we om 10:40 uur in de wachtruimte tot onze tijd word omgeroepen. Iets voor elven gaat de deur open en mogen we naar buiten 🙂 willen we dat wel hier zitten we in de airco. We moeten een eindje over de vlakte en door zand het is goed uitkijken en niet bij de groep weglopen want er zitten allemaal gaten in de grond. Bij de ingang van de Canyon moeten we een paar steile trappen af eenmaal beneden weet je niet waar je kijken moet wat een vormen en kleuren. Sorry voor alle foto’s maar kan moeilijk een keuze maken. Na ruim een uur kruipen we letterlijk de canyon weer uit, de foto met die scheur in grond daar kwamen we omhoog. Bij de camper even wat gedronken en aangezien het nu na de middag is besluiten we om nu naar de Horseshoe bend te gaan. Hier moeten we een aardige bult op door los zand en met deze temperaturen valt dat niet mee, daarna gaat het een flink eind naar beneden nu wel even lekker maarja we moeten daar dadelijk wel weer tegenop. We kunnen nu wel zeggen het is zeker de moeite waard, aangezien ik niet echt dicht bij de rand durfde en Gerda van mij niet verder mocht. Hebben we hem niet in het geheel op de foto, maar voor ons goed genoeg 🙂 Met de klim omhoog zien we toch weer mensen die zonder water aan de wandel zijn gegaan, en 1 oudere meneer die bevangen werd door de warmte. Halverwege heb ik een dikkere Amerikaanse dame nog mijn water aangeboden dacht dat ze er in bleef, maar ze was eigenwijs en sloeg het aanbod af, dan niet. Eenmaal bij de camper hebben we wel een lekker ijsje verdiend, voordat we even gaan kijken bij Glen Canyon dam. Daarna nog even boodschappen inslaan, hier zit weer een supercentre Walmart. We vinden alles maar er zijn geen 5 liter watercans meer te krijgen. Ook bij de benzine pompen geen geluk, dan maar weer terug naar de walmart en dan maar 8 2,5 liter cans gehaald. Tenslotte wil je hier niet zonder water komen te zitten want we drinken aan 1 stuk door. Hadden we al verteld als je hier zweet droogt het ook gelijk, echt heel apart. Dus zweetdruppels hoef je hier niet van je voorhoofd af te vegen.

Al met al is het nu 15:00 uur en gaan we onderweg naar onze camping in Monument Valley deze is nog 2 uurtjes rijden bij ons vandaan en de klok gaat ook nog een uur voorruit. Onderweg eten we bij de Mac, onze eerste deze vakantie 🙂 Om 19:30 uur staan we op onze plek dus ruim op tijd, want de zon gaat hier pas om 20:32 uur onder. Na de zonsondergang drinken we nog even wat en duiken er dan in, morgen kunnen we iets later opstaan, zonsopgang is om 6:03 uur en we hoeven daarvoor alleen maar de camper uit te stappen.

Camping: The View Indn Rte 42, Oljato-Monument Valley, UT 84536 Gps: 36.986002, -110.114149