Dag 2 LA – 29Palms

Dag 2 Woensdag 1 juni 2016

Fijn zo’n Jetlag vanaf 1:30 uur midden in de nacht klaar wakker, nou om 5 uur waren we spik en span, maar het was nog donker buiten 🙂 Dus eerst de koffers maar in de auto gelegd, sigaretje gerookt en toen begon het een beetje licht te worden dus om 5:30 uitgecheckt en op pad, het voordeel van zo vroeg is dat het nog heerlijk rustig is op de weg, het nadeel dat het nog bewolkt is Om 6:15 uur waren we de enige op de Walk of Fame, het is dat je het voor jezelf gewoon graag gezien wilt hebben maar het stelt echt helemaal niks voor. Daarna door gereden naar Beverly Hills nog een paar duren huizen bekeken maar de meeste staan goed verstopt achter grote hekken, of heggen. Ondanks dat het nog steeds gigantisch bewolkt was toch geprobeerd een foto te maken van het Hollywood Sign, ook voor Observatory was het eigenlijk veelste bewolkt maar we hebben er wel even rondgekeken. Om rond te wandelen in Griffith park hadden we weinig zin in, omdat we door de bewolking toch niet over de stad konden kijken hier wel ons eerste Wildlife gespot  😎

Ons eerste Wildlife @Griffithpark

Om 8:00 uur konden we bellen met Cruise Amerika en daar kregen we te horen dat we de Camper om 12:30 op konden halen. Nu vast besloten om al de eerst nodige boodschappen te kopen, mocht het dan uitlopen met de camper ophalen hoefde we daarna geen boodschappen meer te doen. Valt niet me om op dit tijdstip door de stad te rijden wat een drukte, eerst maar even bij een 7eleven gestopt voor een ontbijtje, de boodschappen waren wel snel binnen want het was een kleine Walmart waar we terecht kwamen. Dus nu we tijd over hadden zijn we ook maar even naar Palos Verdes gereden om de vuurtoren van dichtbij te bekijken hier onder bij de rotsen zijn de opnames gemaakt van verschillen pirates of the Caribean hebben ze ons tenminste wijs gemaakt :-p

Inmiddels tijd om naar Cruise Amerika te gaan, de papieren waren snel geregeld, en er kwam een bijna hagelnieuwe ford voorrijden, 5000 mijl op de teller maar van binnen zoals bestek etc nog veel in plastic verpakt. Dus hier werden wij wel blij van, ondertussen heb ik de huurauto weggebracht en Gerda al vast wat spullen uitgepakt, maar ook de auto inleveren ging supersnel dus we gingen rond 13:30 uur op pad. Helaas kwamen we alweer snel in een mega file, iets wat heel normaal schijnt te zijn voor LA. Omdat we moesten tanken, en toch nog naar een grote walmart wilden er maar even afgegaan. Uiteraard weer veelste lang in de Walmart gelopen (wat een heerlijke winkel is het toch) om 17:00 uur gingen we weer rijden en stonden rond 19:30 op de camping.  Maarja toen moesten alle boodschappen nog weg, bedden nog opmaken en de koffers uitpakken, al met al zit ik dit verhaal nu om 22:30 uur te typen en dat vanaf afgelopen nacht 1:30 uur, dus we zijn wel een beetje zweverig. En dan hebben we ook nog de pech, dat het echt bloedheet is, echt niet normaal de airco staat op volle toeren.

Om 23:00 uur vallen we als een blok in slaap 🙄

Camping: Twentynine Palms Resort  RV 4949 Desert Knoll Ave, Twentynine Palms, CA 92277, VS